طی مراسمی حجت الاسلام فاطمی نژاد، به عنوان دادستان عمومی و انقلاب شهرستان انار معرفی شد.

 آیین معارفه حجت الاسلام حسن فاطمی نژاد دادستان عمومی و انقلاب شهرستان انار با حضور حجت الاسلام حمیدی رئیس کل دادگستری استان کرمان، حجت الاسلام علیدادی سلیمانی امام جمعه شهرستان انار، محسن صالحی فرماندار انار و جمعی از مسئولان برگزار شد.

طالبیان، رییس دادگستری انار گفت: از سال ۱۳۹۸ تاکنون، حوزه قضایی انار بنا به دستورالعمل‌های قوه قضاییه به صورت دادگاه عمومی اداره می‌شد که پس از پیگیری ریاست کل دادگستری استان، ساختار تشکیلاتی حوزه قضایی انار اصلاح و ارتقا یافت و مجددا دادسرای عمومی و انقلاب در شهرستان از امروز و پس از معارفه دادستان جدید آغاز به کار خواهد کرد.

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی، امام جمعه شهرستان انار ضمن تسلیت وفات حضرت ام البنین (س) و گرامیداشت روز تکریم مادران و همسران شهدا، گفت:  مردم  شهرستان انار ۱۳۱ شهید تقدیم نظام کرده اند که ۳ شهید برای پیروزی انقلاب بوده است. 

وی افزود: روزانه بیش از۲۴۰ تریلر وکامیون از بافق وارد شهر انار می شود و باعث خسارت به زیرساخت ها، جاده ها، خیابان‌های شهرستان می شود و این مورد؛ حتی باعث ناامنی جاده‌ای شده است؛ بنابراین از مدعی العموم خواستار رسیدگی هستیم.

امام جمعه شهرستان انار همچنین خواهان تعیین تکلیف ۱۳۰ واحد مسکونی شرکت راه آهن بندعباس در دهستان بیاض شد و از دادستانی و مدعی العموم درخواست پیگیری آلایندگی معدن مس میدوک که خسارت‌های محیط زیستی زیادی برای شهرستان انار دارد؛ اما هیچ حق و حقوقی برای  مردم در نظر گرفته نشده است، شد. 

حجت الاسلام حمیدی، رئیس کل دادگستری استان کرمان در این جلسه گفت: امروزه مهم ترین وظیفه ما، پاسداشت خون شهدا است و  اگر می خواهیم خدا و شهدا از ما راضی باشند، باید به مردم خدمت کنیم و  احساس مسئولیت داشته باشیم.

وی با بیان اینکه امروز مردم انار، سرمایه ولایی بودن و انقلابی بودن خودشان را حفظ کرده اند، افزود: شهرستان انار، ورودی و پیشانی استان و در مسیر تردد چند شهرستان قرار دارد که از این موقعیت می شود به خوبی استفاده کرد و امروز خوشحال هستیم که شاهد احیای دادستانی شهرستان انار هستیم. 

محسن صالحی، فرماندار شهرستان انار نیز در این مراسم گفت: رفتن دادستانی از انار تبعات زیادی داشت و امروز اتفاق خیلی خوبی با احیای دادسرای شهرستان انجام شده است.

 در ادامه حجت الاسلام حمیدی، رئیس کل دادگستری انار طی گفت و گو با خبرنگار ما گفت: در سال‌های گذشته در اجرای سیاست‌هایی که قوه قضاییه ابلاغ کرده بود، در برخی از شهرستان‌های کشور دادسرا‌ها جمع آوری شدند و در استان کرمان نیز دادسرا‌ها در چند شهرستان از جمله شهرستان انار جمع آوری شد؛ ولی در شهرستان انار با توجه به موقعیتی که دارد و مسائل مهمی که در این شهرستان است، بنا به موافقت ریاست قوه قضاییه دادسرا در این شهرستان مجددا احیا شد.

وی با اشاره به اینکه نقش دادسرا‌ها بسیار مهم است و احیای حقوق عامه از جمله وظایف مهم دادستان می باشد، اجرای عدالت، تامین امنیت اجتماعی و پیگیری مسائل و مشکلات مردم، پیشگیری از وقوع جرم و آسیب‌های اجتماعی را از جمله وظایف دادستان برشمرد. 

حجت الاسلام حمیدی شهرستان انار را جزو امن‌ترین شهرستان‌های استان معرفی کرد و افزود: با پیگیری‌هایی که دادستان با هماهنگی مسئولان شهرستان انجام می‌دهد، امید است شاخص‌های امنیتی در این شهرستان ارتقا پیدا کرده و زمینه رشد وتعالی این شهرستان بیش از پیش فراهم شود. 

طی این مراسم حجت الاسلام فاطمی نژاد، به عنوان دادستان عمومی و انقلاب شهرستان انار معرفی شد. 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.